Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles

4.3
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
76 reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
CAN$31 to CAN$50
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
Spanish
Let us transport you to Spain where you’ll experience authentic Ibérico ham tostada, sangria, and of course, patatas bravas! From traditional to modern cuisine, Ibéricos offers an exclusive menu of imported Spanish wine, cava/cocktails, and sangria. Enjoy Spanish music with your loved ones and let yourself be carried away in the same atmosphere as your favourite Barcelona taverns. We are proud to use quality Spanish ingredients with seasonal products from Quebec. This allows us to offer you the best selection of Serrano ham in the city. Treat yourself to an unforgettable experience at Ibericos, where Spain is tasted, heard, and felt right here in Montreal. No need to fly to Spain, Ibéricos will bring España to you!
What 76 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.3based on recent ratings
4.5
Food
4.2
Service
4.3
Ambience
4.1
Value
Noise · Moderate
90% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
OT
Montreal
1 review
Dined on January 18, 2020
Overall5Food5Service5Ambience5

Très bonne expérience ! Nous reviendront

Report
s
1 review
Dined on January 11, 2020
Overall5Food5Service4Ambience4

Very good food, very subtle spicing and cooking. A good place to share a meal and some tapas !

JB
1 review
Dined on January 11, 2020
Overall4Food5Service5Ambience4

Très bon restaurant avec de belles saveurs et un personnelle très sympathique.

Report
DP
1 review
Dined on January 11, 2020
Overall4Food4Service4Ambience4

La paella a eté deliciouse et l'ambiance magnifique, il manque seulement une chaise adaptée pour les enfants (il y en a, mais elle s'ajuste pas aux chaise d'appoint). Et une table à langer aux toilettes.

Report
BJ
Montreal
1 review
Dined on January 10, 2020
Overall3Food2Service3Ambience3

Pour avoir fréquenté ce resto à quelques reprises après son ouverture il y à plusieurs années, nous avons été très déçus. Rien de comparable avec la version originale. Il a changé de propriétaires. Beaucoup trop coûteux pour la qualité des plats.

Report
OT
Montreal
2 reviews
Dined on December 28, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Great service, delicious food, overall good experience!!

JT
Montreal
3 reviews
Dined on December 12, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

C'est ma 2e expérience, excellent à tout point de vue

Report
MT
Montreal
1 review
Dined on December 7, 2019
Overall3Food4Service3Ambience4

IL est inconcevable que vous n'ayez pas pu me servir du Rioja ou du Ribara del Duero
avec mon repas ! Allez à la SAQ si votre fournisseur n'est pas fiable

Report
IF
1 review
Dined on December 5, 2019
Overall3Food3Service5Ambience5

Dans la paella il n'y avait pas beaucoup du riz, et c'était trop lhuileux. Le desert délicieux et le service impeccable.

Report
V
New England
3 reviews
Dined on November 29, 2019
Overall1Food5Service4Ambience1

The food and the service of the food was very good. However our dining experience was ruined by a group two tables over. Two of the men at the table erupted into a loud argument, laced with profanities. This went on for some time until eventually we left. In hindsight, I wish I would have asked a member of staff to intervene. This experience ruined our evening which was intended to be a special occasion for us. One of the servers apologized as we left, the other said he never noticed what was going on which I find hard to believe as the entire room became hushed during this incident. I could tell we were not the only patrons affected judging by the looks on other peoples faces.
I think this really reflects on poor management. I truly believe a member of staff should have intervened and either asked the people involved to quiet down or to leave.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on December 3, 2019

Hi Vicky, we love to hear that your food and service was very good, and we hope your next experience be great , our customers are equally important to us, and we have a standard of quality and service, and the reason why customers were not told to "leave" is because there are things that come out of our hands and unfortunnely we cannot control, such as the manners and socio-cultural customs of each of our clients, to ask the client “to leave “ , will show us as with an aggressive attitude.

Report
S
Montreal
1 review
Dined on November 22, 2019
Overall4Food4Service3Ambience3

Je me suis cognée la tête à deux ou trois reprises sur un poteau de métal qui était juste derrière moi... à mon avis la table est très mal placée

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on December 3, 2019

Bonjour Sissi, merci pour les quatre étoiles. Nous sommes désolés pour votre table. La prochaine fois que vous pourrez demander à un de nos serveurs de changer de table, nous le ferons avec plaisir.

Report
S
1 review
Dined on November 16, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Nous avons été impressionné par la qualité des plats... mais surtout le qualité prix incroyable! (Menu decouverte)

Report
O
Montreal
6 reviews
Dined on November 9, 2019
Overall4Food4Service3Ambience4

Interesting and well-constructed menu, presentation, textures, spicing... Most enjoyable.

OT
Montreal
3 reviews
Dined on November 9, 2019
Overall4Food5Service4Ambience5

Superbe nourriture et ambiance, mais la fin du service un peu expéditif a mon goût personnel. Je le recommande quand même c’est une belle découverte

Report
J
1 review
Dined on November 9, 2019
Overall3Food4Service1Ambience3

La nourriture et la présentation des plats était excellente, toutefois le service était terrible. Mon latte a prit 45 min à arriver et le serveur évitait la table. Quand j'ai fini par avoir son attention, il n'a pas prit action sur le problème et est repartit en prétextant que c'est parce que le restaurant était bondé. J'ai du redemander pour mon café une seconde fois et quand je l'ai finalement eu, il s'est excusé et m'a dit que c'était sur la maison... au final le latte était sur ma facture.

C'est un coup d'épée dans l'eau selon moi, mtl à table est le moment idéal pour se faire connaître mais une chose est certaine, malgré la qualité de la nourriture, le service médiocre me décourage d'y retourner.

Report
OT
Calgary
1 review
Dined on November 9, 2019
Overall1Food2Service1Ambience1

We made a reservation here as part of the mtlaTABLE experience and it was a sub par experience. In our reservation we noted that one guest was celiac. We had to clarify with uncertainty when we ordered our food. The server told us the meal would be served without bread but when it came out on an arepa we weren’t sure if it was gluten free. It took over 30 minutes to get a tea and our mains didn’t come out for over an hour. The main eggs Benedict was very bland except for the very small “spread” of chorizo. Disappointing experience overall.
A table near us who were sat shortly after us didn’t have their main when we left nearly two hours after being seated.

M
Montreal
5 reviews
Dined on November 9, 2019
Overall3Food4Service3Ambience3

Le service était très lent au dernier service, mais tout de même courtois. SVP faites réviser la traduction française du menu, car il y a beaucoup d’erreurs.

Report
M
1 review
Dined on November 8, 2019
Overall3Food3Service3Ambience4

Overall Good tapas but quite expensive
Very disappointed in the paella

OT
1 review
Dined on November 8, 2019
Overall3Food5Service3Ambience4

Lors de notre visite aucun choix à la carte.
Il y avait uniquement un menu table hôte dans lequel tous les occupants de la table doivent manger la même chose soit la paella ou les trois tapas commandés à 43$ par personne et à ceci il faut prévoir accompagnement de vin à 29$ par personne.

Donc, aucune flexibilité si des personnes souhaitent essayer paella ou d'autres des tapas. Un peu décevant de ce côté là.

Nourriture est excellente mais pas en quantité suffisante pour nos hommes à la table.

Niveau sonore très élevé dans le restaurant. Difficultés à pouvoir s'entendre parler pendant la soirée.

Report
MJ
Montreal
10 reviews
Dined on November 7, 2019
Overall1Food1Service1Ambience3

Paella seafood was burned. Overly expensive. We each payed 102$ without tips. Crazy!!!! Not satisfied. NO THANK YOU !!!!

——

In response to your message :

You have a lot of audacity!? I was aggressive to your staff? I find that your customer service is really null - when we spoke to your waitress about how unsatisfied we were - nothing was done about it. Shame on you. We all are well travelled - we went to Spain several times - I repeat that your 130$ rice was burned thank you.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on November 8, 2019

Hi Marjorie, our clients opinion is very important for us,but under any circumstances we don't tolerate aggressive attitude in our restaurant towards our staff. we called you to confirm your reservation and we explained the menu options and you say it was ok,if your bill came out higher is due to drinks you chose. we focus in quality and Our products which most like paella rice are imported from Spain, what you call "burned" is a technique called "SOCARRAT" used by the best chefs in Spain.

Report
A
Montreal
1 review
Dined on November 2, 2019
Overall4Food4Service3Ambience4

Le menu de Mtl à table n'était pas clair, nous avons été surpris de devoir partager choisir 1 plat pour 2.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on November 5, 2019

bonjour, merci de prendre votre temps pour écrire sur notre site web, rappelons-le, notre restaurant est caractérisé par le style espagnol et les tapas sont à partager comme en Espagne, les montants sont adaptés en fonction du nombre de personnes, c’est-à-dire il y a 3 personnes, leur quantité sera adaptée au nombre de personnes. Nous espérons que vous avez apprécié l'expérience que nous souhaitons offrir à nos clients le meilleur style espagnol. merci

Report
PM
1 review
Dined on November 1, 2019
Overall2Food3Service2Ambience3

The restaurant itself was nice -- the location great, and the food we ate was decently prepared. We were disappointed to be told initially that our reservation couldn't be found, and then when it could, that we were upstairs in the dining room and not in the cozy downstairs section which is what was displayed on their website.
However, the greatest disappointment was with how the restaurant was billed for MTL a table, and the way the food was actually presented. The publicized menu for the event (see picture) listed a fixed price for a tapas-style tasting menu. Indeed, the only "OR" option listed was the choice for the second course, where one could opt for either a paella OR a selection of tapas. But when the waitress came to take our order, only then was my party of four informed that the ENTIRE table must choose between the paella or the tapas, not, say, each couple in the party, or each individual diner. This raised the awkward conversation of how to accommodate everyone's dietary needs, as the entire table was forced to have the exact same meal. This seemed entirely out of line with tapas, which encourages the sharing of a bunch of different plates; it also soured the evening as all diners in my party felt they missed out on what they would have individually chosen in order to accommodate the group.
And so, though the food was fine and the location nice, I can't help but leave the evening feeling I was duped. I paid $150 for two meals and wine, but the disparity between what was promised and what was delivered left a poor taste in my mouth. All in all, this makes me hesitant to take part in other such events like MTL a table or Montreal en lumiere; like the Groupon rage a few years back, these types of restaurant "deals" always seem to deliver less than promised.

LT
London
1 review
Dined on November 1, 2019
Overall3Food4Service3Ambience4

Bonne nourriture, mais portion beaucoup trop petite. Dans l’ensemble, trop dispendieux pour ce que nous avons mangé.

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on November 5, 2019

bonjour LouisT, merci d’avoir pris votre temps pour écrire sur notre site Web, nous vous rappelons que notre restaurant se caractérise par le style "espagnol" et que les "tapas" sont de petites portions, gardez à l’esprit que la plupart de nos produits viennent d’Espagne Nous nous concentrons sur la qualité que nous voulons offrir à nos clients.

Report
F
Toronto
5 reviews
Dined on October 25, 2019
Overall4Food4Service4Ambience5

Grad celebration

Ibéricos Taverne à Tapas Espagnoles
Responded on November 5, 2019

bonjour foodie50 , merci pour le 4 étoiles!!

Report
F
Montreal
6 reviews
Dined on October 17, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Celebrating the end of mid terms exams
Everyday is a good day to celebrate

F
Montreal
1 review
Dined on October 8, 2019
Overall4Food4Service5Ambience5

Je le recommanderais en avisant que c’est très cher pour ce que c’est.

Report
JT
Montreal
4 reviews
Dined on October 5, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Nous avons passé une magnifique soirée, le service était parfait et la nourriture divine. Je recommande fortement ce restaurant. Nous y retournerons très certainement.

Report
A
1 review
Dined on October 5, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Une des meilleures place pour une authentique cuisine espagnole, les produits sont savoureux et sélectionnés avec passion, le Chef les mets en valeur avec originalité.

Une des adresses incontournables de Montréal

Report
AB
Montreal
1 review
Dined on September 28, 2019
Overall5Food5Service4Ambience4

La nourriture était excellente,le jambon ibérique en particulier ainsi que le pain à la tomate et la pieuvre.
Le chef est venu nous saluer super repas à refaire.

Report
AH
1 review
Dined on September 28, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Je recommande ce restaurant à toutes mes amis et mes connaissances, service impeccable

Report
OT
Montreal
2 reviews
Dined on September 18, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Excellent good and warm service. We loved it !

MC
1 review
Dined on September 14, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Incroyable 😉
Très très bon. Je recommande fortement

Report
MD
1 review
Dined on September 7, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

C’était parfait, la musique était trop forte cependant.
Le service impeccable.

Report
M
New York Area
4 reviews
Dined on August 31, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

Nous nous sommes régalés !
La pieuvre était savoureuse (ainsi que chaque autre plat) et le service était extraordinaire !

Report
EZ
Seattle
5 reviews
Dined on August 30, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

We took our infant son here, and they were very accommodating, even once he started to cry. But let’s talk about the food! Oh my god, it was so delicious. Took us right back to Barcelona. Everything was fresh, perfectly seasoned, and beautifully presented.

s
Montreal
1 review
Dined on August 22, 2019
Overall5Food4Service4Ambience5

Liked the Spanish ambiance. Good, knowledgeable staff. Food was very good and reasonable.
Will go back in a while. Menus were a little dog eared, could use new ones.

PB
1 review
Dined on August 9, 2019
Overall4Food5Service5Ambience4

Sur la terrasse on ne peut se tromper pour l’ambiance .. La nourriture était absolument délicieuse et avec l’assiette de dégustation de tapas nous avons goûté à beaucoup.

Report
M
Montreal
2 reviews
Dined on August 2, 2019
Overall3Food4Service4Ambience4

Bons tapas, mais extrêmement chers. 150$ et tu as encore faim. Nous y retournons à l’occasion, mais nous sommes toujours étonnés du prix pour la très petite quantité!

Report
F
Toronto
3 reviews
Dined on July 27, 2019
Overall5Food5Service5Ambience5

We travelled around Montréal searching for excellent Tapas, and Ibericos was the best Spanish restaurant we found. In fact, Ibericos was the last Tapas bar we visited on a Friday night and the two dishes we ordered brought us back the following evening to try the whole tasting menu. The food was transcendent, the atmosphere was beautiful, and the staff took great pride in the excellence of the experience. I highly recommend this restaurant to those who love good food lovingly served on small plates. You'll love it!

A
Montreal
2 reviews
Dined on July 23, 2019
Overall5Food5Service4Ambience4

Service de qualité, nourriture authentique et savoureuse, carte de vin courte mais bien choisie.

Report